Навіны Белавія

30 Верасня 2009

Белавія гатова да ўдзелу ў Еўрапейскай экалагічнай Праграме.

У 2008 годзе Еўрапейскі Парламент прагаласаваў за ўключэнне дзейнасці авіякампаній у Еўрапейскую Сістэму Гандлю выкідамі (ЕСТВ). Прычынай паслужылі павышаныя выкіды ў атмасферу вуглякіслага газу, доля якога ў аб'ёме «Парніковай» эмісіі ў цэлым па ЕС складае 3%. Па ацэнцы ЕС, на авіяцыйны транспарт прыпадае каля 13% ад агульнага аб'ёму эмісіі вуглякіслага газу ва ўсім свеце ўсімі відамі транспарту. Авіякампаніі давядзецца спалучаць адказнасць сваёй галіны за навакольнае асяроддзе са стратэгічнымі і фінансавымі наступствамі будучай сістэмы гандлю выкідамі.

Перад авіякампаніямі пастаўлена задача да 2020 года знізіць узровень выкідаў вуглякіслага газу на 20% у параўнанні з 1990 годам. ЕСТВ датычыцца ўсіх авіякампаній, якія выконваюць рэйсы ў Еўрапейскі саюз, з Еўрапейскага саюза і ўнутры яго.

Для кожнай авіякампаніі была вызначана краіна-куратар, уладам якой даецца ўся інфармацыя, якая тычыцца выкідаў СО2. Для "Белавія" краінай, якая ажыццяўляе кантроль за эмісіі, была прызначаная Італія. У далейшым ўся работа па маніторынгу шкодных выкідаў Беларускага Нацыянальнага перавозчыка будзе весціся з адпаведнымі органамі Італіі. Маніторынг эмісіі ў абавязковым парадку для ўсіх авіяперавозчыкаў пачынаецца з 1 студзеня 2010 года, хаця сама сістэма афіцыйна пачне дзейнічаць у 2012 годзе. Авіякампаніі, якія не створаць неабходныя структуры, рызыкуюць не атрымаць пацверджання сваіх гадавых справаздач або справаздач аб тона-кіламетраў, у выніку чаго ім можа быць адмоўлена ў выдачы бясплатных сертыфікатаў, а таксама яны будуць абавязаны аплачваць дадатковую пошліну за кожную тону вуглякіслага газу,  якую выбрасіць ў атмасферу.

Нацыянальнай авіякампаніяй "Белавія" былі падрыхтаваны і накіраваны ў Італію ўсе неабходныя дакументы і методыка разлікаў эмісіі для выканання далейшых палётаў у краіны Еўрапейскага саюза. У цяперашні час авіякампаніяй пастаянна праводзіцца збор і апрацоўка інфармацыі, размеркаванне і кантроль выканання абавязкаў па маніторынгу шкодных выкідаў. Улічваючы, што «Белавія» пастаянна абнаўляе флот паветраных суднаў, што ў сваю чаргу спрыяе змяншэнню выкідаў СО2 у навакольнае асяроддзе, то гэты маніторынг не пацягне за сабой скарачэння рэйсаў авіякампаніі і не запатрабуе значных сродкаў на набыццё дадатковых эмісійных сертыфікатаў.